VI VILL SKAPA SKIDGLÄDJE

Wease Sportswear föddes 2018, av kärlek till längdsporten och en önskan att inspirera fler till att upptäcka glädjen med skidåkning. Tanken var ett svenskt längdvarumärke med fokus på hållbara och stilrena produkter, tillverkat med omsorg av riktig längdexpertis.

Och längdexpertis har vi gott om, vår historia går tillbaka till Vinter OS 2006 i Turin. En av Wease grundare, Björn Lind, blev dubbel olympisk guldmedaljör. Båda gångerna Björn vann OS-guld korsade han mållinjen med en klassisk målgest. Denna målgest har kommit att bli en hörnsten i vårt varumärke och det är utifrån den vi tagit fram vår logotyp som vi kallar ”The Superbia”, ett uttryck för när prestation och glädje är i perfekt balans.

Oavsett om du är en skidfantast, elitåkare, solskensåkare, milslukare, eller bara uppskattar att vara ute i naturen, så har vi något för dig.

Wease präglas av en ständig lust om att utveckla och att utvecklas. Vi vill skapa bättre produkter, roligare upplevelser, utmana rådande normer samt förändra och förbättra saker som vi tror på.

MER ÄN BARA SKIDOR, DET HANDLAR OM LIVSSTIL.

I slutändan handlar det om att leva livet fullt ut. Att upptäcka sin egen väg och att göra mer av det som verkligen gör dig lycklig.

Och naturligtvis; att kunna njuta av en skidtur utan att känna sig obekväm, eller ladda för ett vasalopp som ett roligt äventyr.

Det är därför vi finns. För att skapa skidglädje på ett hållbart och inspirerande sätt.

UPPTÄCK VÅRA PRODUKTER

WINNING EASY

Wease – uttalas wees och står för ”winning easy” ett peppande begrepp vi tidigare använt oss av i vår idrottskarriär. Även om det förvisso låter ”lätt” så ligger det hårt arbete och höga ambitioner bakom begreppet.

Följ med oss att bygga Wease – framtidens längdvarumärke. Vi ser fram emot och planerar att släppa ännu fler produkter. Allt för att vi vill att du ska kunna glädjas i skidspåret ännu mer; så håll utkik!

Följ oss här:

Facebook

Instagram

#weasesportswear #lifeinsuperbia

wease_sportswear